با وجود مقادیر عظیم داده ‌های ویدئویی جمع ‌آوری شده، آمار و ارقام نشان می ‌دهد که تنها 10 درصد از داده ‌ها استفاده می ‌شوند و درصد قابل توجهی از آن ارزش خود را در همان لحظه ‌ی تولید، از دست می‌ دهد. چرا از چنین مقادیر محدود داده استفاده می ‌کنیم؟
به گزارش داهوا بسیاری از سازمان ‌های امنیتی در شرایط اورژانسی و اضطراری بر ارائه‌ ی اطلاعات مناسب و درست و یا فراهم کردن مدرک درست پس از وقوع جرم، تمرکز می‌ کنند. با این حال، در حقیقت یک سیستم ویدئویی جدید می ‌تواند سرمایه‌ ای بزرگ به شمار آید. بیشتر سیستم‌ های ویدئویی با هزینه‌ های خدمات، نگهداری و مدیریتی که دارند، اخیراً از پرهزینه ‌ترین فناوری‌ ها به شمار می ‌روند.
پس شما چگونه می ‌توانید ارزش سیستم ویدئویی خود را به حداکثر برسانید؟ ویدئوآنالیتیک تضمین می ‌کند که تصاویر نظارتی به طور مداوم و آنی آنالیز می‌ شوند تا کاربران را از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرند آگاه سازد. این کار به سازمان ‌ها کمک می‌ کند تا معنای داده‌ های ویدئویی را درک کنند و نیز با ایجاد هشدارهایی برای خطرات حفاظتی احتمالی پیش یا پس از وقوع، لایه ‌ی جدیدی از حفاظت را ايجاد مي كند، همچون تشخیص پرسه زنی در یک پارکینگ یا نفوذ عاملی بیگانه در محیط پیرامونی.
یکپارچه ‌سازی هشدارهای آنالیتیک با سایر سیستم ‌های حفاظتی به سازمان‌ ها این قابلیت را می ‌دهد تا داده‌ ها را برای فعال‌ سازی پاسخ‌ هایی از سایر اجزای راهکارهاي حفاظتی به کار ببرند. این کار می ‌تواند حفاظت را افزایش دهد، به کاهش بیشتر خطرات کمک کند و پیچیدگی را برای کاربران کاهش دهد تا بهره وری را افزایش دهند.
در یک محیط فروشگاهی یا انبار، ویدئوآنالیتیک می ‌تواند هشدار یک درب خروج اضطراری را دهد که توسط جعبه‌ ها یا اشیای دیگری مسدود شده است. دوربین IP مجهز به آنالیتیک با استفاده از قابلیت تشخیص اشیای بی حرکت، زمانی که یک شیء در محدوده برای زمانی طولانی ‌تر از مقدارِ از قبل تعیین شده باقی بماند، می‌تواند هشدار دهد.
در صورت وقوع چنین رویدادی، هشدار می ‌تواند نقطه ‌ای را که در پنل کنترل نفوذ قرار دارد را نشان دهد که سپس یک ایمیل یا پیام را همراه با یک عکس فوری از ویدئو به مدیر فروشگاه یا انبار ارسال می ‌کند. این کار به جلوگیری از تخلفات و شرایط ناامن کمک خواهد کرد.
ویدئوآنالیتیک نه تنها می تواند خطرات را تشخیص دهد، نفوذ امنیتی را هشدار دهد و به افزایش امنيت و ایمنی کمک کند، بلکه قابلیت ‌های فراتری نیز دارد. ویدئوآنالیتیک به سازمان ‌ها این قابلیت را می ‌دهد تا از داده‌ ها برای کاربری‌ ها و اهداف دیگری نیز در کسب و کار خود استفاده نمایند.
آنالیتیک می‌ تواند اطلاعات بیشتری را در مورد داده ‌های ویدئویی مورد نیاز برای کاربری در اهداف دیگرشان در اختیار سازمان‌ ها قرار دهد تا بتوانند مزایای کسب و کار خود را ارتقا بخشند. دوربین ‌ها مستقیماً داده ‌ها را در منبع تحلیل می ‌کنند و آن را مجدداً اختصاص دهند تا به سازمان‌ ها در اتخاذ تصمیمات هوشمندانه تر کمک کند.
با فراهم سازی اطلاعات کسب و کار که فراتر از برنامه ‌های حفاظتی قراردادی عمل می ‌کند، نقش جدیدی می‌ تواند به راحتی به یک سیستم حفاظت ویدئویی افزوده شود. بدین ترتیب، ویدئوآنالیتیک داهوا  می ‌تواند با سازمان‌ ها در کاهش هزینه‌ ها، افزایش کارآیی و بهبود فروش کمک کند.
در مجموع، استفاده از ویدئوآنالیتیک داهوا به عنوان بخشی از یک سیستم حفاظتی یکپارچه شده و نیز کاربری کامل داده ‌های به دست آمده از آنالیز تصاویر می‌ تواند به شما در برآورده سازی بهتر نیازهای سازمان برای حفاظت و گسترش داده‌ های نظارتی برای بهره ‌مندی از مزایای دیگر کسب و کار کمک کند.
هر کسب و کاری متفاوت است و راهکارهای آنالیتیک جدید باید قابل سازگاری باشند تا نیازهای دقیق شما را برآورده سازند. تفکر و برنامه ریزی فراتر از حفاظت، فناوری ‌های جدیدی را پیش روی کاربران قرار می ‌دهد تا نحوه‌ ی استفاده از داده‌ ها را در آینده متحول سازد و بتوان داده ‌ها را در سطحی کاملاً جدید به کار برد.

                                                                                                              شرکت فنی مهندسی پیشگامان الکترونیک کویر یزد  

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *