هنگام جایابی دوربین مداربسته، نقاط زیر را فراموش نکنید:

 

1_ورودی محل، اعم از ورودی حیاط، ورودی پارکینگ، ورودی ساختمان، ورودی از سمت پشت بام(Entrances and Exits)

درهای ورودی و خروجی می توانند بهترین انتخاب برای مکان یابی دوربین های مداربسته  باشند. به منظور ثبت تصاویر مفید، دوربین شما باید نتواند عرض 3 فوت را پوشش دهد. (این پهنا معادل عرض یک درب معمولی است)
در مورد نصب دوربین درب های خارجی دقت و توجه زیادی لازم است. هنگامی که درب خارجی باز می شود تغییرات شدیدی در سطح نور پیش می آید. این تغییرات می توانند باعث تیره دیده شدن اجسام شوند. بنابراین در این شرایط برای شما یک تصویر تاریک ثبت خواهد شد. بدون هیچ گونه جزئیات.

قرار دادن یک مانیتور نزدیک درب های ورودی نیز می تواند کمک زیادی به شما کند. زمانی که یک مشتری یا ویزیتور وارد می شود بی اختیار چشم شان به مانیتور می افتد. اگر شما بتوانید دوربین مداربسته تان را نزدیک مانیتور نصب کنید عالیست. چراکه در اینصورت قادر خواهید بود تصاویر چهره افراد را بسیار دقیق و کامل ثبت نمایید.علاوه بر آنچه گفته شد تصور کنید افراد بتوانند چهره خود را در مانیتور هم ببینند. این اتفاق شاید بیشترین اثر بازدارندگی را دربر داشته باشد.

 

 

2_پارکینگ و حیاط ساختمان؛ بررسی کنید که هیچ نقطه ای از پارکینگ و حیاط در نقطه کور قرار نداشته باشد، در صورتی که نمی توانید از تعداد کافی دوربین مداربسته استفاده کنید، توجه داشته باشید که مسیر کور نداشته باشید(میسری که فرد بدون قرار گرفتن در محدوده دید دوربین ها طی کرده و وارد یا خارج شود)

3_بخشی از پیاده رو یا خیابان که جلوی محل قرار دارد. این بخش بخصوص در خصوص مغازه ها، اهمیت بیشتری پیدا می کند، در صورتی که این بخش در محدوده دید دوربین قرار داشته باشد، کسی نمی تواند بدون وارد شدن به در و پنجره و شیشه صدمه ای بزند.

4_پشت بام: در صورتی که پشت بام ساختمان قابل دسترسی از پشت بام ساختمان های اطراف می باشد، وجود دوربین در آنجا می تواند مفید باشد.

توجه داشته باشید که نقاط بالا به صورت کلی توصیه می شوند و با توجه به مخاطرات اختصاصی محل، ممکن است نقاط خاصی اهمیت بیشتری پیدا کنند.

5_ نقاط تراکنشی مشتریان (Customer Transation Points)

نقطه مناسب دیگری که در مکان یابی دوربین مداربسته مهم است این مناطق است. این نقاط شامل مکان های دریافت وجه، تسویه حساب، پذیرش ها، حسابداری ها و کیوسک ها می شود.

علاوه بر مکان های ورودی و خروجی این اماکن نیز می توانند در مکان یابی دوربین مداربسته مفید باشند. این اماکن قادرند تصاویر بسیار مفیدی را ثبت و ضبط کنند. که در آینده بتواند برایتان در رسیدگی ها و بازبینی ها مؤثر باشد. سعی کنید میدان دید این دوربین ها در حدود 7 فوت باشد. و به صورت کاملا مستقیم مکان های مذکور را ضبط نماید. به خاطر داشته باشید که اگر ارتفاع دوربین ها خیلی زیاد باشد. برای مثال دوربین را به سقف نصب کرده باشید. چیزی جز سر افراد را ثبت نخواهید نمود.

6_اهداف (targets)

منظور از اهداف نقاطی است نظیر صندوق های وجه نقد، گاو صندوق های جواهرات، صندوق های بایگانی و یا هر مکانی که می تواند مورد هدف سارقان قرار گیرد. در این نقاط لازم است تصاویر با حداکثر جزئیات، میدان دید و کیفیت ثبت شوند. در این مناطق برای شما مشاهده و ثبت چهره افراد کافی نیست. بلکه لازم است دوربین ها حتی بتوانند داخل صندوق ها را هم رصد کنند.

7_نقاط خلوت (Secluded Areas)

قسمت های مختلف پارکینگ ها و کوچه های پشتی همواره جزو بهترین نقطه ها برای مکان یابی دوربین مداربسته است.

تصاویر ضبط شده توسط این دوربین های مداربسته می توانند بسیاری از خراب کاری ها را فاش کنند. به علاوه خاصیت بازدارندگی دوربین های مداربسته نیز در این نقاط شایان توجه است.

بهترین مکان های نصب دوربین مداربسته

 

هنگامی که پای امنیت خانواده به میان می آید همه ما با نهایت حساسیت نسبت به این موضوع برخورد میکنیم و سعی میکنیم بدترین احتمال ممکن را برای اتفاقات در نظر بگیریم تا بتوانیم برای بدترین ها آماده باشیم، یکی از مهمترین راهکار های جلوگیری و پیشگیری از بروز اتفاقات ناخوشایند نصب یک سیستم امنیتی مناسب برای منزل خود است، اما حال یک سوال اساسی بوجود می آید و آن اینکه بهترین مکان برای نصب دوربین مداربسته کجاست؟

واقعیت این است که هیچ کس مانند شما خانه شما را نمیشناسد و مطالبی که در این مقاله عنوان میشود در جهت راهنمایی شما میباشد، در کنار این مطالب چند نکته مهم وجود دارد.***همیشه سعی کنید دوربین های مدار بسته را در مکان هایی دور از دسترس نصب نمایید، برای شرایط مختلف دوربین مناسب را انتخاب نمایید، بدانید دوربین شما چه امکاناتی نیاز دارد مانند دید در شب و تشخیص حرکت و… .

بهترین مکان های ممکن جهت نصب دوربین مدار بسته:

۱- درب اصلی

طبق آمار بیش از ۳۴% سرقت ها با ورود از در اصلی به وقوع میپیوندد و این آمار بیانگر این است که شما حتما باید یکی از دوربین های مداربسته خود را برای نظارت بر درب اصلی ساختمان نصب نمایید، نکات مهم در این زمینه این است که دوربین باید در ارتفاع زیاد نصب شود تاغیر قابل دسترس باشد یا با اندکی هزینه بیشتر آن را در دیوار جاسازی نمایید تا امنیت بیشتری داشته باشد.

۲- درب پشتی ساختمان

۲۲% دیگر از آمار سرقت مربوط به درب پشتی ساختمان میباشد، شما باید از ورودی های ساختمان طبق نکاتی که در مورد قبل گفته شد به خوبی مراقبت نمایید زیرا بیشترین آمار سرقت از این دو ورودی استفاده مینمایند.بهترین دوربین برای نصب در این مکان دوربین های دام یا اسپید دام میباشد.

۳- پنجره های رو به بیرون

یکی دیگر از ورودی های مهم ساختمان پنجره ها میباشند، سارقین معمولا پس از بررسی منزل شما پنجره ای که دید  به خیابان ندارد برای ورود انتخاب مینمایند، پس عاقلانه ترین انتخاب برای نصب دوربین مدار بسته در منزل مکانیست که دید کافی به روی پنجره ها داشته باشد و فضای داخلی هم به قدر نیاز پوشش دهد.بهنر این انتخاب  برای استفاده در این اماکن دوربین های بولت میباشد که اگر وایرلس انتخاب نمایید امنیت و زیبایی بیشتری دارد.

۴- حیات یا تراس

در منازل حیات دار پیش از تمام ورودی ها یک حیات وجود دارد که فضایی بسیار حساس و مهم به حساب می آید، پس اگر امنیت این بخش را پیش از مکان های دیگر به خوبی تامین نمایید بسیاری از نگرانی های شما برطرف خواهد شد. بهترین سیستم برای این بخش نصب یک سیستم سنسور حرکتی با قابلیت روشن کردن یک سیستم نور قوی و یک دوربین قوی با قابلیت دید در شب میباشد.

۵- زیر زمین و راه پله ها

پس از تمام مکان هایی که گفته شد مورد آخر زیر زمین و راه پله ها میباشند، همانطور که اکنون به خوبی متوجه شده اید این مکان ها برای امنیت شما حیاتی میباشند و بهترین مکان ها برای نصب دوربین مدار بسته میباشند. بهترین دوربین برای نصب در این دو بخش دوربین های دام میباشد که دید در شب هم داشته باشند.

 

  • 6-آسانسورها (Elevators)

آسانسور ها  همواره مناطق خوبی برای نصب دوربین مداربسته بوده اند. به خصوص در ساختمان مسکونی جهت پی گیری امور مربوط به رفت و آمدها بهترین گزینه می تواند نصب دوربین مداربسته در آسانسور ساختمان باشد.

 

7-نگهبانی ها (در کارخانه ها و ساختمان های بزرگ)

                                                                                                            شرکت فنی مهندسی پیشگامان الکترونیک کویر یزد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *