برای تشخیص حرکت یا  MOTION DETECT همیشه دقت خطای تشخیص حرف اول و آخر را می زند . فضاهای زاویه دید دوربین ها به دو دسته تقسیم می شود :

الف- زاویه دید داخلی یا INDOOR

ب-زاویه دید بیرونی یا OUTDOOR

خطاهایی که در زاویه دید دوربین رخ میدهند :

الف – در فضای داخلی : خطاهای اشتباه ناشی از محرک­های معمولی مانند بازتاب نور، روشن یا خاموش شدن لامپ، مانیتور کامپیوتر و غیره وجود دارد .

ب- در فضای بیرون: خطاهایی که ناشی از تکان خوردن شاخ و برگ درختان ، محرک­های اشتباهی ناشی از تاثیرات آب و هوایی مانند بارش برف یا قطرات باران در دوربین ها وجود دارد .

ج – حیوانات کوچک : حیوانات کوچک نیز در این مورد یک مسئله بحساب می­آیند، که باید  با تغییر تنظیمات مربوط به اشیاء کوچک در منوی تنظیمات  تاثیر آنها را حذف یا کاهش داد. با این حال، کسانی که به دنبال تشخیص بلند برد هستند، باید این تنظیمات را با دقت تنظیم نمایند، چرا که افزایش حداقل اندازه شیء می­تواند تشخیص سوژه­ی انسانی در ناحیه دور را حذف کند.

عواملی که در محیط باعث تشخیص اشتباه می تواند بشود : 

در محیط­های باز عوامل زیادی قابل بررسی هستند که منجر به خطاهای اشتباه در تشخیص حرکت می شوند ، مانند :

۱- تکان خوردن شاخ و برگ درختان

 

۲- حیوانات کوچک : در پیش زمینه صحنه اغلب باعث خطا می­شوند (همانطور که در زیر نشان داده شده است). این مشکل را می­توان با تغییر تنظیمات مربوط به حیوانات کوچک تاحدی کاهش داد، اما قابل حذف نمی­باشد.

توجه داشته باشید که اگر تشخیص در فاصله بیشتر مد نظر باشد، تنظیمات مربوط به اشیاء کوچک باید به دقت تنظیم شود، زیرا ممکن است افراد در فاصله دور کوچکتر از پرندگان یا حیوانات کوچک در پیش زمینه باشند و از طریق فرآیند تحلیل نادیده گرفته شوند و هشداری داده نشود.

۳- باران و برف نیز اشتباها موجب خطاهای متوالی می­شدند. برف بصورت شدیدتری موجب هشدار مکرر می­شود.

 

۴-قطرات روی دوربین­های دام

۵- کابل­های آویزانی که باد آنها را تکان می­دهد، گهگاهی، باعث خطا می­شوند

 

                                                                                                           شرکت فنی مهندسی پیشگامان الکترونیک کویر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *